loading...

پابلو پيكاسو

پابلو پيكاسو

بازدید : 49
11 زمان : 1399:2

پيكاسو زماني كه به كار مشغول نبود، از تنها ماندن خودداري مي‌كرد و به همين دليل در مدت كوتاهي حلقهٔ دوستانش كه شامل گيوم آپولينر، ماكس ژاكوب و لئواستاين و همچنين دو دلال بسيار خوب به نام‌هاي امبروز (Amborise Vollard) و برس‌ول (Berthe Weel) بود، شكل گرفت. در اين زمان خودكشي يكي از دوستانش به روي پابلوي جوان تأثير عميقي گذاشت و تحت چنين شرايطي دست به خلق آثاري زد كه از آن به عنوان دورهٔ آبي ياد مي‌كنند. در اين دوره بيشتر به ترسيم چهرهٔ آكروبات‌ها، بندبازان، گدايان و هنرمندان مي‌پرداخت و در طول روز در پاريس به تحقيق بر روي شاهكارهايش در لوور و شبها به همراه هنرمندان ديگر در ميكده‌ها مشغول مي‌شد. پابلو پيكاسو در دورهٔ آبي بيشتر رنگ‌هاي تيره را در تابلوهاي نقاشي خود به كار مي‌گرفت.

در دوره‌هاي آبي و گلفام استقلال هنري اش را بروز داد. اوضاع بحراني اروپا، جنگ داخلي اسپانيا و اشغال فرانسه توسط آلماني‌ها، بر موضوع و محتواي هنر او اثري عميق گذاشت و عناصر اساطيري و نمادين در آثارش رخ نمودند. تابلوي گرنيكا نمونه شاخص هنر تمثيلي او در اين دوره‌است. او با بهره‌گيري از هنر بدوي (مجسمه‌هاي كهن ايبريايي، و صورتكها و تنديسهاي آفريقايي)، در راهي تازه قدم گذارد. شايد پيكاسو طراحي را برترين وسيله براي انتقال بيواسطه قدرت ابداع خود مي‌دانست. طراحي‌هاي دوره جواني اش به دور از طبيعت گرايي و بري از هرگونه رونگاري، بر اثر تجربه تجسمي به روي كاغذ ترسيم شده‌اند.

پيكاسو زماني كه به كار مشغول نبود، از تنها ماندن خودداري مي‌كرد و به همين دليل در مدت كوتاهي حلقهٔ دوستانش كه شامل گيوم آپولينر، ماكس ژاكوب و لئواستاين و همچنين دو دلال بسيار خوب به نام‌هاي امبروز (Amborise Vollard) و برس‌ول (Berthe Weel) بود، شكل گرفت. در اين زمان خودكشي يكي از دوستانش به روي پابلوي جوان تأثير عميقي گذاشت و تحت چنين شرايطي دست به خلق آثاري زد كه از آن به عنوان دورهٔ آبي ياد مي‌كنند. در اين دوره بيشتر به ترسيم چهرهٔ آكروبات‌ها، بندبازان، گدايان و هنرمندان مي‌پرداخت و در طول روز در پاريس به تحقيق بر روي شاهكارهايش در لوور و شبها به همراه هنرمندان ديگر در ميكده‌ها مشغول مي‌شد. پابلو پيكاسو در دورهٔ آبي بيشتر رنگ‌هاي تيره را در تابلوهاي نقاشي خود به كار مي‌گرفت.

در دوره‌هاي آبي و گلفام استقلال هنري اش را بروز داد. اوضاع بحراني اروپا، جنگ داخلي اسپانيا و اشغال فرانسه توسط آلماني‌ها، بر موضوع و محتواي هنر او اثري عميق گذاشت و عناصر اساطيري و نمادين در آثارش رخ نمودند. تابلوي گرنيكا نمونه شاخص هنر تمثيلي او در اين دوره‌است. او با بهره‌گيري از هنر بدوي (مجسمه‌هاي كهن ايبريايي، و صورتكها و تنديسهاي آفريقايي)، در راهي تازه قدم گذارد. شايد پيكاسو طراحي را برترين وسيله براي انتقال بيواسطه قدرت ابداع خود مي‌دانست. طراحي‌هاي دوره جواني اش به دور از طبيعت گرايي و بري از هرگونه رونگاري، بر اثر تجربه تجسمي به روي كاغذ ترسيم شده‌اند.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 10
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 2
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3
  • بازدید ماه : 31
  • بازدید سال : 209
  • بازدید کلی : 3437
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی