در سال ۱۹۰۰ ميلادي اولين نمايشگاه پيكاسو در بارسلونا تشكيل شد. در پاييز همان سال به پاريس رفت تا در آنجا مطالعاتي در ابتداي قرن جديد داشته باشد و در آوريل ۱۹۰۴ در پاريس اقامت كرد و در آنجا به وسيلهٔ آثار امپرسيونيست خود به شهرت رسيد. اما پس از مدت كوتاهي اقامت در فرانسه با تغيير ارتباطات، جعبهٔ رنگ او به رنگهاي قرمز و صورتي تغيير پيدا كرد. به همين دليل به اين دوره دوران صورتي پيكاسو ميگويند. در اين دوران پس از دوستي با برخي از دلالان هنر، شاعر آن زمان ماكس ژاكوب و نويسندهٔ تبعيدي آمريكايي، گرترود استاين و برادرش لئو كه اولين حاميان او بودند، سبك او به طور محسوسي عوض شد به طوريكه تغييرات دروني او در آثارش نمايان است؛ و تغيير سبك او از دورهٔ آبي به دورهٔ رز در اثر مهم او به نام دوشيزگان آوينيون نمونهاي از آن است.
در سال ۱۹۰۰ ميلادي اولين نمايشگاه پيكاسو در بارسلونا تشكيل شد. در پاييز همان سال به پاريس رفت تا در آنجا مطالعاتي در ابتداي قرن جديد داشته باشد و در آوريل ۱۹۰۴ در پاريس اقامت كرد و در آنجا به وسيلهٔ آثار امپرسيونيست خود به شهرت رسيد. اما پس از مدت كوتاهي اقامت در فرانسه با تغيير ارتباطات، جعبهٔ رنگ او به رنگهاي قرمز و صورتي تغيير پيدا كرد. به همين دليل به اين دوره دوران صورتي پيكاسو ميگويند. در اين دوران پس از دوستي با برخي از دلالان هنر، شاعر آن زمان ماكس ژاكوب و نويسندهٔ تبعيدي آمريكايي، گرترود استاين و برادرش لئو كه اولين حاميان او بودند، سبك او به طور محسوسي عوض شد به طوريكه تغييرات دروني او در آثارش نمايان است؛ و تغيير سبك او از دورهٔ آبي به دورهٔ رز در اثر مهم او به نام دوشيزگان آوينيون نمونهاي از آن است.